Правителството реши да повиши минималната заплата до около 830 евро бруто и 705 евро нето от 1 април.
Министърът на труда Домна Михайлиду представи предложението си в секретариата на кабинета в петък, като окончателното решение ще бъде обявено следващата сряда от премиера Кириакос Мицотакис.
При общия случай, увеличението е близо до 50 евро бруто – т.е. 6,4% – приблизително 600 000 работници, които получават минималната заплата, ще получат месечно увеличение от около 40 евро нето, тъй като сумата, която се озовава в джобовете им, от €666,85 днес, ще се повиши от април на €705,96.
Ако имат право и на падежи на заплатите, така наречените тригодишни периоди, които бяха „размразени“ за бенефициентите от 1 януари, служителите ще видят допълнителни суми, като максималната сума (три тригодишни периода) достига до до 1079 евро бруто. Ако бъде избран сценарият от 830 евро, тогава тригодишните периоди ще възлизат на 913 евро за първия (т.е. 761,73 евро нето), 996 евро за втория (817,47 евро нето) и 1079 евро за третия период (което съответства след данъци и вноски на 871,8 евро). Новото увеличение ще доближи целта за минимална заплата от 950 евро до края на четиригодишния мандат на правителството и средна заплата от 1500 евро.







































